Începând cu 21 februarie 2011 intră în vigoare noile abonamente la serviciul de raportare fiscală - „Declarație electronică” pentru toţi agenţii economici ce activează în Republica Moldova şi au acces la Internet. Acest serviciu uşurează la maxim modalitatea de depunere a rapoartelor fiscale din orice regiune a ţării, inclusiv şi de peste hotarele ei, fără a vizita oficiile teritoriale fiscale.
Căderile de preţuri s-au obținut grație soluțiilor optime de asigurare a veridicităţii informaţiilor electronice prin diversificarea instrumentelor de autentificare electronică a utilizatorilor propuse de către Centrul de certificare a cheilor publice, parte componentă a Î.S. „Centrul de telecomunicații speciale”, în colaborare cu Î.S. ”Fiscservinform”, operatorul „Portalului serviciilor electronice fiscale”.
Abonamentele noi prevăd o diversificare a prețului în dependență de tipul agentului economic precum şi după utilizarea instrumentelor de autentificare electronică aplicată pe document.
În aceasta ordine de idei, contribuabililor li se oferă un spectru de abonamente, care sunt clasificate după următoarele criterii:
- Agenți economici plătitori TVA;
- Agenți economici neplătitori TVA;
- Întreprinderi individuale;
La fel, la dorința contribuabilului, pachetul ales poate include următoarele tipuri de semnături digitale:
- Semnătura digitală cu forţă juridică, ce permite semnarea diferitor tipuri de documente în format electronic;
- Semnătura de autentificare electronică fiscală, ce permite utilizarea semnăturii numai în cadrul serviciului ”Declarație electronică”.
Un alt element de optimizare a ofertelor va fi, în curând, posibilitatea de semnare a rapoartelor fiscale doar de o singură persoană din cadrul întreprinderii agentului economic, împuternicită cu acest drept. Pachetele se vor diviza în funcție de numărul persoanelor care utilizează serviciul ”Declarație electronică”:
- Oferta SET, prevede două semnături de autentificare electronică fiscală pentru Administratorul Întreprinderii și Contabil Șef;
- Oferta UNO, prevede o singură semnătură electronică pentru persoana împuternicită spre semnarea actelor oficiale de notar printr-un act ce confirmă aceasta;
Tarifele noi pot fi accesate pe portalul serviciilor electronice fiscale https://servicii.fisc.md/TarifeDeclarat ... onica.aspx.
Ca urmare a colaborării productive dintre Î.S. „Centrul de Telecomunicaţii Speciale” (CTS) şi Î.S. „Fiscservinform” s-au găsit soluții de a face mult mai accesibile serviciile electronice fiscale pentru utilizatorii finali prin intermediul micşorării preţului la pachetele propuse de Î.S. „Fiscservinform”.
Informaţie mai detaliată despre serviciile ce ţin de semnătura digitală pot fi găsite pe site-ul Centrului de certificare a cheilor publice http://www.pki.cts.md.
Dorim să amintim că utilizând serviciul ”Declarație electronică” pentru persoane juridice, sunt accesate şi o gamă largă de servicii adiționale cu caracter fiscal. Poate fi verificată situația achitărilor față de bugetul de Stat în ceea ce privește impozitele, plățile și decontările. Verificarea informației cu privire la alt agent economic sau să efectueze o verificare rapidă a unei facturi fiscale față de apartenența acesteia la întreprinderea care a eliberat-o. De asemenea, utilizatorul primește acces la „Calendarul fiscal extins”, „Cutia electronică poştală de înştiinţare”, și multe alte servicii ce reduc substanțial timpul și eforturile agentului economic.
Este important de menţionat că serviciul ”Declarație electronică” este disponibil şi pentru persoanele fizice totalmente GRATUIT. Este nevoie doar de a semna acordul de abonare pe o durată de 5 ani.
În cele din urmă, dorim să menționăm că tot procesul de utilizare a serviciilor oferite de instituția noastră este asigurat de Centrul de Asistența și Contact, care răspunde la orice întrebare legată de serviciile electronice fiscale. Pentru informații suplementare apelați (022) 822-222 (Costul apelului conform tarifelor operatorului Dvs-tră).